Plokščiapėdystė

April 14, 2020

Plokščiapėdystė (pilnapadystė, pronuotos pėdos) – tai dažniausia patomechaninė būklė, kurios metu dėl pėdos raumenų aktyvumo sumažėjimo bei raiščių laisvumo suplokštėja pėdos išilginis ir/ar skersinis skliautas.

 

Kineziterapija yra viena iš pagrindinių priemonių, taikomų siekiant koreguoti pado skliauto padėtį bei mažinti kitus nepageidaujamus simptomus.

 

Yra nustatyta, kad 20% suaugusiųjų populiacijos turi suplokštėjusį pėdos skliautą. Ši deformacija paveikia tiek asmens gyvenimo kokybę, tiek ir funkcionalumą bei sąlygoja kompensacinius mechanizmus žmogaus kūne, pavyzdžiui, kelių ar apatinės nugaros dalies skausmą.

 

Dažniausi simptomai:
❗️ Matomas išilginio ir/ar skersinio skliauto nusileidimas;
❗️ Nusidėvėjusi batų kulno vidinė dalis;
❗️ Skausmas ties pėdos skliautu ir/ar kulne;
❗️ Nuovargis jaučiamas pėdose ilgiau stovint ar einant;
❗️ Apatinės nugaros dalies, kelių, klubų skausmas;
❗️ Pakitusi laikysena – X formos kelių padėtis, dubenkaulių pasisukimas į priekį, padidėjęs juosmeninis bei krūtininis linkis.

 

Pronuotos pėdos yra siejamos su plantariniu fascitu, lėtiniu kulno skausmu, Achilo sausgyslės tendinopatija, vidinės blauzdos dalies apkrovos sindromu, kelio sąnario osteoartritu, apatinės nugaros dalies skausmu. Pėdos skliauto korekcija taip pat svarbi ir kelio sąnario skausmo prevencijai.

 

Pagrindinės priemonės, taikomos kineziterapijos metu:
✔️ Pado teipavimas, siekiant palaikyti pėdos skliauto padėtį;
✔️ Pado raumenų stiprinimo pratimai: pėdos trumpinimo, laivakaulio korekciniai pratimai, kojos nykščio atitraukimas, griebimas kojų pirštais;
✔️ Blauzdos raumenis stiprinantys pratimai;
✔️ Kelio sąnario skausmo prevencijai svarbu atlikti vidurinio ir didžiojo sėdmens bei vidinio plačiojo raumens (keturgalvio šlaunies raumens vidinė dalis) stiprinimo pratimus;
✔️ Esant apatinės nugaros dalies skausmui bei dubenkaulių pasisukimui į priekį – juosmens stabilizavimo pratimus.

 

Svarbus individualus būklės įvertinimas, atsižvelgiant ne tik į skliauto padėtį, bet ir laikyseną, t.y. kelių, klubų padėtį, dubenkaulių padėtį, taip pat asmens išsakomus nusiskundimus.

 

Siekiant koreguoti pėdos skliauto padėtį ir užkirsti kelią tolesniems kompensaciniams mechanizmams bei struktūriniams pažeidimams, svarbu atlikti pratimų kompleksą, skirtą tiek pėdų raumenų, tiek sėdmenų, šlaunų bei juosmenį stabilizuojančių raumenų stiprinimui.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Aktualu

Kuo skiriasi kineziterapeutas ir asmeninis treneris?

February 10, 2020

1/1
Please reload

Paskutinės naujienos

May 17, 2020